Ei, se ei riittanyt, etta koirat ja auto ja ajoposse joutui venaamaan siella rajalla yli vuorokauden. Sen jalkeen on ilmennyt kaikkea paperisotkua - ensin kuulin, etta mun tyolupaa ja muita virallisia dokumentteja ei ole saatu ja sitten ilmeni, etta koirille pitaakin olla Import Certificate. Jomman kumman puute potentiaaisesti pysayttaa matkanteon rajalle. JOko koirien tai auton. Ei naurata.

Hirvean saatamisen jalkeen se koirien paperi on nyt kunnossa. Tosin mun epaavuliaat em. papereissa yleensa avustavat kollegani oli sita mielta, etta mahdotonta, eivatka siis panneet tikkua ristiin asian eteen. Tuli taas sellainen olo, etta kiva olla tassa maassa, kun suhtautuminen on valilla aika nihkeaa. Onneksi loytyi muita, avuliaita ihmisia, jotka juoksivat mun puolestani ja tulivat lopulta mun kanssani kulkemaan eri virastoissa.

Koirat saadaan sisaan siis tod.nak. ilman ongelmia, tai ilman kohtuuttomia ongelmia. Autosta ei ole mitaan atetta. Virallisesti mua ei ole oikein missaan eika mulla ole juuri mitaan virallisia papereita (tama on osin byroon vika, osin byrokratian vika). Etta jannaksi menee. Pyysin jo ajopossea hidastelemaan ja yrittamaan rajan yli vasta torstaina.

Huominen on viela armonaikaa. Teen parhaani ja katson, mihin se riittaa.