Eipa niin, etta tapahtumat juurikaan liittysivat toihin. Paitsi etta olen tanaan saanut vuoden 2007 tyosuunnitelmani valmiiksi. Se odottaa enaa pomon hyvaksyntaa. Loppupaivan voikin lorvailla... Oikeasti olisin enemman kuin innokas paasemaan toihin kasiksi. hengailu alkaa hermostuttaa!

Ennen toihin tuloa (itse asiassa jo eilen illalla) aloin ihmetella, kuinka rahat ovat jo taysin lopussa (vaikka en oikeasti ole ostanut mitaan enka tehnyt mitaan...). Aamulla otin Suomi-lompakon esiin ottaakseni sielta rahaa vaihtamista varten. Yllatyksekseni sielta loytyi ainoastaan 5 euron seteli. Pengoin kamani lapikotaisin, mutta loppuja rahoja (80 euroa) ei loytyt mistaan. Siivooja lienee paatellyt minun olevan hyvinkin rikas ja haluavan lahjoittaa hanelle pienta ekstrapalkkiota. Jatin sangylle lapun, missa ilmoitin huomanneeni varkauden. Jos rahat palautetaan tanaa, en ilmoita johdolle. Jos niita ei palauteta, kerron asiasta eteenpain. Nahtavaksi jaa, naenko hynaa enaa ikina. Olisihan mun pitanyt tietaa, ettei rahoja sailyteta muualla kuin safety-boxissa, mutat eipa taas tullut mieleen, etta voisi kayda nain. En jaksa olla edes hirvea vihainen, lahina olen poyristynyt. Mutta... tamahan ei olekaan Suomi.

Asunnon metsastys ei tuottanut tanaan tulosta. Nain upouuden, kalsean mega-alueen ja sen kampat. Hinta on kohtuullinen ja uusi on tietty uusi, mutta en tieda huvittaako minua asua kylkikyljessa muiden kanssa ilman mahdollisuutta mihinkaan omaan ulkoilmahengailuun. Kamppia oli aina 4 yhdessa talossa ja taloja oli ainakin 8. Jokaisella on 1*2 m ruohoplantti etupihalla. Piha pelkkaa asfalttia ja sijainti pellon reunassa ei houkutellut.

Kampparetkella joku hirvea ottomonkiainen (jattimainen sellainen) hyppasi parvekkeella niskaani ja puri mua. Sattui aivan saatanallisen paljon. Olen joskus saanut melkoisen yliherkkyysereaktion ampiaisista, joten pelotti vahan, kuinka tujua myrkkya kaveri muhun tiukkasi. Holtiton paukama siita ainakin tuli ja punotus levisi n.10 cm halkaisijan kokoiseksi. Toimistossa ei tietty ollut ensiapupakkausta, joten olen yrittanyt liennyttaa paukamaa kylmalla vesipullolla. Olo on onneksi ihan hyva, joten laakariin ei tarvitse lahtea.

Illalla mua odottaa viela hotellissa rahajupakan selvittely (lienee parasta kayda omat kamat viela kertaalleen lapi ennen kun menen vaahtoamaan kenellekaan). Siinapa se sitten olikin. Hassua, etta vaikka toissa ei oo juuri mitaan tekemista (paitsi raporttien lukemista), aika menee vauhdilla. Huomennahan on jo perjantai!