Kukahan mahtais tietaa naista mun sopimusotkuist jotain. Alun perin mulla oli sellainen tieto (luulo?), etta mun sopimustyyppiani ei voida jatkaa yli 3 vuoden ja etta pitaa tehda kokonan uusi valiaikainen sopimus. Sitten ylemmasta johdosta alettiinkin horista mahdollisesta jatkosta talle pestille. Ja tanaan taas HR olikin sita mielta, etta ei se saantojen puitteissa onnistu, vaan tarvii kayda koko prosessi lapi uuden sopimuksen tyostamiseksi (haastatteluineen ym). Mutta vaikka nain olisikin, kukaan ei siltikaan osaa sanoa, maksetaanko mulle nyt kotimatka (ja koskahan sellaisen voisin ehka tehda), vai pitaisko mun hengailla Malawissa odottelemassa sita uutta sopimusta vai pitaako mun ehka kuitenkin poistua maasta oleskelu- ja tyolupien takia. Aargh. Muuten hermot kestaa tan ihan yllattavan hyvin (jopa malawilaiset kollegat on ihmetelleet mun zen-maista lahestymistapaani), mutta kun ne penteleen liput kallistuu koko ajan. Ja onhan se nyt niin, etta elamaa on paljon kivempaa suunnitella eteenpain, kun seuraava matka on jo varattuna...