Onhan se tavallaan kiva, etta Nordea on naiden Afrikassa vietettyjen vuosien aikana lisannyt turvajarjestelyitaan ja lisannyt erilaisia palveluiden lisavahvistuksia sinne ja tanne. Kurjaa sen sijaan on, etta ne kaikki ylimaaraiset jutut tavallaan estaa myos tilin/kortin haltijaa olemasta mitenkaan kovin joustava.

Tanaan yritin vihdoin ostaa itselleni lentolippuja joululomalta takaisin. Maksuvaiheessa vaihtoehdoiksi annettiin luottokortti tai tilisiirto - valitsin luottokortin, kun Solo tunnukset jai kotiin, mutta kortti on laukussa. Ja kas - muuten maksu olis mennyt ihan kivasti, mutta lopuksi luottokortti olisi pitanyt vahvistaa nettipankissa... Kysyn taas - mit vit! Ei sit yllattaen onnistunut. 

Typerinta tassa on se, etta kaikki pitaa aina vahvistaa nettipankin tunnuksilla. Muta niita tunnuksia ei saa kun yhden liuskan kerrallaan ja seuraava myonnetaan (ja postitetaan kotiin) vasta sitten, kun edellisia on kaytetty riittavan monta. Joo ei, niita ei postiteta ulkomaille. 

Edellisen kerran olin tosi kettuuntunut Nordean mahtaviin turvapalveluihin, kun yritin maksaa Malawissa ollessani meidan uuden auton tilisiirrolla ruotsalaiselle tilille.  Summasta/ulkomaisesta pankista johtuen mun piti ylimaaraisesti varmistaa siirto. Tekstiviestilla. Jota ei malawilaisesta numerosta tietenkaan hyvaksytty. Joten sit mun piti SOITTAA Suomeen Nordean asiakaspalveluun. Ai kuinka napparaa.  Taa on siis tapahtunut kahdesti. 

Josko saisin joululomalla vaihdettua pankkia...